Unheilig - Geboren Um Zu Leben (2010)

'Neue Deutsche Härte' ('new German hardness') is a phrase invented by the German music press after the release of debut album 'Herzeleid' (1995) by Rammstein. It describes a music influenced by metal that combines elements from techno and electronica and German lyrics that ephasise the demonstration of power by over-pronouncing certain syllables and letters, like the rolling 'r', in a deep male growl. Led by Der Graf, Unheilig have an oppressive sound. Some tracks on their new album 'Grosse Freiheit' come dangerously close to plagiarism–compare 'Seenot' to 'Bück Dich' or 'Engel'. The upside is that you get more first-rate Teutonic dance-metal, which is never a bad thing. Plus, the unholies are surprisingly diverse in mood and tempo. 'Geboren Um Zu Leben' is the first single from their album.

Unheilig - Geboren Um Zu Leben (2010)
DE#1, AT#8, CH#17

Unheilig "Geboren um zu Leben" from John Donson on Vimeo.


Lyrics:

Es fällt mir schwer
ohne dich zu leben,
jeden Tag zu jeder Zeit
einfach alles zu geben.
Ich denk so oft
zurück an das was war,
an jedem so geliebten vergangenen Tag.
Ich stell mir vor,
dass du zu mir stehst
und jeden meiner Wege
an meiner Seite gehst.
Ich denke an so vieles
seit dem du nicht mehr bist,
denn du hast mir gezeigt
wie wertvoll das Leben ist.

Wir war'n geboren um zu leben
mit den Wundern jeder Zeit,
sich niemals zu vergessen
bis in alle Ewigkeit.
Wir war'n geboren um zu leben
für den einen Augenblick,
weil jeder von uns spürte
wie wertvoll Leben ist.

Es tut noch weh
wieder neuen Platz zu schaffen,
mit gutem Gefühl
etwas neues zuzulassen.
In diesem Augenblick
bist du mir wieder nah,
wie an jedem so geliebten vergangenen Tag.
Es ist mein Wunsch
wieder Träume zu erlauben,
ohne Reue nach vorn
in eine Zukunft zu schau'n.
Ich sehe einen Sinn
seitdem du nicht mehr bist,
denn du hast mir gezeigt
wie wertvoll mein Leben ist.

Wir war'n geboren um zu leben
mit den Wundern jeder Zeit,
sich niemals zu vergessen
bis in aller Ewigkeit.
Wir war'n geboren um zu leben
für den einen Augenblick,
weil jeder von uns spürte
wie wertvoll Leben ist.

Wie wertvoll Leben ist.

Wir war'n geboren um zu leben
mit den Wundern jeder Zeit,
Geboren um zu Leben.

Wir war'n geboren um zu leben
mit den Wundern jeder Zeit,
sich niemals zu vergessen
bis in aller Ewigkeit.
Wir war'n geboren um zu leben
für den einen Augenblick,
weil jeder von uns spürte
wie wertvoll Leben ist.

Wir war'n geboren um zu leben
mit den Wundern jeder Zeit,
sich niemals zu vergessen
bis in aller Ewigkeit.
Wir war'n geboren um zu leben
für den einen Augenblick,
weil jeder von uns spürte
wie wertvoll Leben ist.

Wir war'n geboren um zu leben.

English translation:

It's hard for me
to live without you,
to give every day, at all times,
simply everything.
I think back so often
to that which was,
To every lovely day in the past.
I imagine
that you stand by me
And in every way
you are at my side.
I think of so much
ever since you’ve been gone
for you have shown me
how precious life is.

Chorus
We were born so to live
with miracles at all times
Never to be forgotten
for all eternity
We were born to live
in the present
Because each of us felt
how precious life is

It still hurts
to create new space again,
To allow something new
with a good feeling.
At this moment
you are close to me again
Like on that lovely day in the past
It is my wish
to allow dreams again
To look forward
to a future without regret
I see a meaning (to life)
ever since you've been gone
for you have shown me
how precious my life is

Chorus (repeat to end)

No comments:

Post a Comment